5. fejezet - Varázslástan alapfokon

Posted by A. J. Cryson Címkék:

Sziasztok! :D Itt a következő rész, a címből nyilván már tudtok következtetni. :D Ahogy beillesztettem ide, rögtön ez jutott eszembe. :) Szeretném kérni, hogy már is fejtse ki a véleményét, ha olvasta, Katarinának pedig köszönöm, hogy ilyen lelkesen támogat, ezt a részt ezért Neked ajánlom, hű olvasóm és véleményezőm! :) Jó olvasást! :)

A padlásra mentünk. Ismertem a helyet, hisz voltam fenn párszor, de sosem néztem meg jobban. Talán ez most megváltozik.
— Ülj le a kanapéra! – mondta bátyám. Engedelmesen helyeztem magam kényelembe, míg ő előttem állt meg, a könyvtartó mellett.
— Kezdjük az alapokkal. Ez itt az Árnyak Könyve. A családunk évszázadok óta beleírja a tapasztalatait, a különböző démonokat, bájitalokat, varázsigéket. Az egyik ősünk kezdte el írni. Minden boszorkánycsaládnak van egy ilyen, vagy hasonló könyve.
— Nagyon sok mágikus lény létezik, például nimfák, törpök, szellemek, tündérek, óriások, unikornisok, satöbbi, mint a mesékben. Ők általában kisebb varázserővel rendelkeznek. A rangsorban felettük vannak a boszorkányok, akiknek már aktív erejük is lehet, erről később. A boszorkányok felett állnak, mintegy irányítják őket a fényőrők, vagy Fény Őrzői, akik legtöbbje, mivel már egyszer meghalt, halhatatlan. Ők védik a boszorkányokat, a helyes útra terelik őket, tudnak gyógyítani.
— De te nem vagy halott, mégis gyógyítasz!
— Jó megfigyelés! Most menjünk tovább, aztán elmagyarázom, miért van ez. Tehát: a fényőrzők irányítására alakultak az Égiek, vagy Égi Tanács, akik odafenn élnek, magam sem tudom pontosan meghatározni a helyet. Ők már tapasztaltabbak. A Tanács felett állnak a Bölcsek, a legöregebb, és legokosabb fényőrők. Eddig stimmt?
Bólintottam. Igyekeztem mindent megjegyezni, amit mondott, viszont így a gondolkodást kellett kissé hanyagolnom.
— Helyes. A boszorkányok két fegyvere a démonokkal és warlockokkal szemben az igézet és a varázsfőzet, vagy bájital. Ezen kívül még általában van egy vagy több úgynevezett aktív erejük is, például telekinézis – nézett rám jelentőségteljesen –, fagyasztás, robbantás, piro- és hidrokinézis, stb. stb. Vannak nem teljesen aktív erők is, például a látomások, a gonosz megérzése. Ezeket passzív képességeknek nevezzük.
- Most pedig foglalkozzunk Veled. A Te erőd a telekinézis. Hasznos dolog, kellő védelmet ad, ha megtámadnak, mivel el tudod repíteni az ellenséget, vagy épp ellene fordítani egy athamét. Ezen kívül ideális a halandók megijesztésére, vagy nehéz dolgok felemelésére – magyarázta, és szemléltette is. Egyetlen ujjmozdulatával felemelte a kanapét, vele együtt engem is.
— Ja, és lehet még vele fojtogatni is, ha megengeded, ezt most nem mutatom be. Ennyi elmélet egyelőre elég, lássuk a gyakorlatot!
Az egyik fal elé állított, majd hátrált pár lépést. A kezében egy tőr jelent meg, kékes fényekből. Pár másodpercig nézegette, majd hirtelen teljes erőből felém hajította. Teljesen lefagytam, jeges rémület lett úrrá rajtam. A tőr előttem állt meg a levegőben, alig két centire a szívemtől.
— Elmondanád, miért nem védekeztél?
Értetlenül néztem a tőrről Wyattre.
— Védekezni?
— Hahó, boszorkány vagy! Telekinézissel! A falhoz vágni, megállítani a levegőben, vagy ilyesmi!
— Oh! Sajnálom!
— Ugye, tudod, hogy ha ez élesben ment volna, már halott lennél? – sóhajtott.
— Nézd a jó oldalát! Nem lenne velem több gondod!
— Ne butáskodj! Örülök, hogy itt vagy!
Odajött hozzám, és most mögém állt. Éreztem sprayének illatát és finom leheletét. Zavartan néztem Rá, Ő viszont fesztelen és magabiztos volt.
— Próbáljuk meg másképp! Lebegtesd körbe az athamét a szobában! – intett a még mindig előttem levő tőrre, most azonban a kezére fektette. Egy pillanatra behunytam a szemem, és vettem egy mély lélegzetet. Ismét éreztem a srác sprayét, illata megtöltötte a tüdőmet.
Ránéztem az athaméra, és koncentráltam. Hunyorítottam, hogy mozduljon meg, de épp csak megrezdült, így segítségül hívtam a kezemet is. Valami megmagyarázhatatlan, ősi energia járta át minden porcikám, s mikor megemeltem a kezem, egyidejűleg az athamé is felemelkedett Wyatt tenyeréből.
Tekintetem az athaméra szegeztem, ahogy körbe lebegtettem a padláson, kezemmel finoman irányítva. Az athamé a gondolataimnak megfelelően cikázott ide-oda, néha bukfencezve egyet. Megnőtt az önbizalmam a sikernek köszönhetően. Úgy gondoltam, tovább léphetek egy szinttel, így támadásba lendültem.
Wyatt gyanútlanul figyelte tevékenységemet, a szemem sarkából láttam. Megbukfenceztettem még egyszer az athamét, így hegye a srác felé fordult, majd villámgyorsan Wyattre irányítottam. A srácnak meglepődni sem volt ideje. Az athamét pontosan egy centivel a torka előtt állítottam meg.
— Ugye, tudod, hogy ha ez élesben ment volna… - vigyorogtam önelégülten, a srácot idézve. Egy pillanatig azt hittem, kiabálni fog, de csak elismerően grimaszolt.
— Ügyes – mondta, miközben ellépett az athamé útjából, és megfogta a nyelét.
— Kösz.
— Remélhetőleg nem felejted el használni a megfelelő pillanatokban.
Villámgyorsan fordult meg, felém dobva egy apró valamit. Az bukfencezve repült felém, én pedig reflexszerűen tartottam magam elé a jobb kezemet, megállítva a kis üvegcsét. A kezembe zártam, így jobban szemügyre vehettem: apró kis fiola volt, színültig tele valamiféle folyadékkal.
— Mi van benne? – kérdeztem.
— Egyszerű kábító főzet – mondta. Hirtelen eltűnt a kezemből, és kékes-fehér fények között a Wyattében jelent meg. Visszatette a helyére.
— Ezt hogy csinálod? – kérdeztem.
— Teleportálom. A fényőrök nem csak saját magukat tudják teleportálni. Magukkal tudnak vinni személyeket is, de akár egyedül is tudnak megadott helyre orbolni más embereket, vagy tárgyakat. Majd máskor mesélek még, mára ennyi elég volt.
— Mesélj még! – kértem. – Mondd el, például, hogy miért tudsz gyógyítani?
— Na, jó – ült le a kanapéra, és én is mellé ültem. – A fényőrök tudnak teleportálni, gyógyítani, láthatatlanná válni, lebegni illetve elektromosságot gerjeszteni.
— Ezért tudsz elektromos sugarakat használni? – gondoltam végig a dolgokat.
— Pontosan. Ahogy te is rájöttél, én nagyon is élek. A Fény Őrzői védik a jót, a jó boszorkák őrangyalai. Kezdetben titokban segítették védenceiket, akikhez az Égi Tanács, más néven az Alapítók küldték őket. Egy Fényőr mindig olyan nyelven válaszol, amilyenen megszólítja a védence. Mivel Apa fényőr, így Chris és Én is félig azok vagyunk. Ezzel együtt jár a teleportálás, és minden más fényőri képesség, továbbá később valószínűleg lesznek védenceink is. Sokáig fényőrökké haláluk után olyan emberek válhattak, akik életükben embereken segítettek. Azonban a fényőrré válás módja Paige Nénivel megváltozott. Mivel Patty Nagyi beleszeretett a fényőrébe, Sambe, és Paige a közös gyermekük, így ő félig boszorkány, félig fényőr. Ő volt az első „félvér” – mutatta a kezeivel a macskakörmöt. – Utána születtem én, majd Chris.
— És Prue.
— Nem, Ő külön történet. Prue három évvel fiatalabb nálunk. Amikor én körülbelül másfél éves voltam, Apa megvált a szárnyaitól, úgymond, halandó lett. Miután Anyáék végeztek a Triáddal és a Leghatalmasabb Erővel, az Égiek megkeresték Apát, hogy volna-e kedve a Varázssuliban tanítani.
— Arról a suliról eddig olyan sokat hallottam!
— El is viszlek majd. Most, hogy boszorkány vagy, bemehetsz.
— Eddig is boszorkány voltam, nem?
— De igen. Akkor fogalmazok úgy, hogy van aktív képességed, és megbizonyosodtunk a feltételezésről. De térjünk vissza Prue-hoz és Apához. Mivel elfogadta az állást, az Égiek visszaadták neki a teleportálás és a gyógyítás képességét, de semmi többet. Volt pár összetűzésük, és nem kockáztatták, hogy esetleg ismét rájuk tudjon támadni.
— Rájuk támadni? Leó? – döbbentem meg.
— Igen… Befolyás alatt állt, csúnya ügy.
— Aha. Akkor most Leó fényőr vagy sem?
— Hivatalosan nem az.
— Mikor Anya megtudta, kiakadt. Azt hitte, ismétlődnek majd azok az idők, mikor még Apa teljes fényőr volt – nézett be a padlásajtóban Chris, majd bíbor és zöld fények kíséretében elteleportált.
— És Prue az után született, hogy Leó elkezdett a suliban tanítani. Jól mondom?
— Pontosan. Ezért tud Prue teleportálni. A gyógyítást még nem tudjuk, nem érte akkora stressz, de valószínűsíthető.
— Uh. Azt hiszem, ez tényleg sok volt egyszerre.
— Én szóltam – nevetett Wyatt.
— Nem nevet, együtt érez!
— Nem tudok veled együtt érezni. Én ebbe születtem bele! Bár, ha jól meggondolom, lehet, hogy te is.
A következő másodpercben Chris portált a padlásra.
— Te mit szórakozol?
— Nem szórakozok. Az előbb azt néztem meg, hol vagytok, most meg a Könyvért jöttem – sétált az állványhoz, és emelte le róla a vastag könyvet. – Anyának kell. Phoebe Néninek látomása volt, van egy démonunk és egy ártatlanunk. Phoebe Néni pedig mindjárt itt lesz.
Épp eltűnt volna, mikor a karja után kaptam, így engem is magával vitt. Wyatt nem sokkal utánunk érkezett. A nappaliban aztán kisebb vitát folytattunk arról, hogy én vajon mehetek-e démont vadászni. Piper szeretett volna itthon tartani, mondván, hogy új vagyok még; Chris, Wyatt és én viszont pont azzal érveltünk, hogy ki tudom magam próbálni. Végül nevelőanyám megadta magát.

7 megjegyzés:

  1. Katarina

    Kedves A.J.!

    Ez annyira, de annyira jó volt! Imádom ezt a sztorit, és nagyon-nagyon tehetségesnek tartalak, arról nem is beszélve, milyen nagyra értékelem a hitelességet - ezt talán már írtam is -, amihez elengedhetetlen a kutatómunka. Az írói szabadság fontos, de csak sci-fi-nél engedhető meg, hogy teljes mértékben kitalált legyen, Te pedig nagyon jól éreztél rá arra, hol és hogyan kell tartanod magadat az eredeti történethez. Szóval imádom, írd, írd kérlek tovább!
    Nagyon meghatott az ajánlásod, kedves gesztus volt, köszönöm:-!!!

  1. Katarina

    Apropó, ha már a történelmi hűségnél tartunk: az eredeti történetben a jövőből visszajött, felnőtt Chris elmondta Phoebe-nek (vagy Paige-nek, már nem emlékszem pontosan), hogy azért viselkedik visszafogottan Piper-el, mert Chris 14 éves korában egy démontámadás következtében meghalt, és nagyon fájt elveszítenie az édesanyját. Ezek szerint a jövő megváltozott:-DDD

  1. A. J. Cryson

    Szia! :)
    Hát megint csak köszönetet tudok mondani, amiért ilyen szép, hosszú kommentárt írtál, és megint agyon dicsértél! :) Az ajánlást természetesnek éreztem, hiszen a kezdetektől kezdve biztattál. :) Köszönöm szépen! :)
    És igen, tudom, bár már nem emlékszem pontosan, hogy kinek mondta. :) Mikor a házra bocsátott védőbűbájról írtam, a visszaemlékezést, emlékezhetsz, hogy Angie meg is menti Pipert azzal, hogy elvonja a hátulról támadó démon figyelmét. :) Bár az elején nem írtam, most akkor megteszem, hogy ez is tisztázva legyen: Wyatt 2003. február 16-án született, Chris 2004 március 16-án. (ez ugye benne van a sorozatban). Angie 2004 február 13-án született, tehát Chrisnél egy hónappal és 3 nappal idősebb, de a történet kezdetekor mindketten 14 évesek. :) Az előző részben ugrottunk két évet, így Wyatt 17, Chris és Angie 16 évesek. :) Ha a többiek kora is érdekel, írj, és készítek ebből is egy összefoglalót. :)
    puszi: A.J.

  1. Katarina

    Emlékszem erre a momentumra, csak nem tudtam összekötni azzal, hogy ez az a támadás, amelyikben Pipernek meg kellett volna halnia az eredeti sztori szerint. Nagyon ügyesen beleszőtted! Gratulálok. Tudod minek örülnék még? Bár tudom, hogy ez nem kívánságműsor, és különben is, nagyon régen volt, de: én imádtam Cole-ot az eredeti sorozatban, és a sorozat 150. epizódjában - nem tudom, mikor adja a TV2 az ismétlésben - megjelenik újra Cole, illetve már csak a szelleme. Tudom, hogy azóta végképp rengeteg idő telt el az általad írt történetben, de talán megtörténhet, hogy Cole valamilyen formában újra visszatér. Ha igen, e-mailben küldök illusztrációt! Nem azért, mintha Te nem találnál ragyogó képeket, de ez külön öröm nekem.

  1. A. J. Cryson

    Szia! :) Igen, már tudom, melyik részre gondoltál. :) (segített ebben a Charmed portál) A részt pont a múlt héten, pénteken adták, így a cselekmény is friss. :) Nos, az igazat megvallva eredetileg nem terveztem őt beleírni, de az is igaz, hogy csak a főszál, illetve néhány fontosabb van meg, mellékeseménynek, esetleg plusz információként talán felhasználom. :)
    Bevallom, én Cole-t nem igazán szerettem, túlságosan álszent volt, illetve képtelen volt feladni a démon-létet, még Phoebe-ért sem.
    A képekért pedig külön köszönet, hogy fáradtál vele, pláne, hogy semmit sem ígérhetek. :) Az ötleteid továbbra is várom, akár Cole visszatéréséhez is!! :)
    A.J.

  1. Katarina

    Kénytelen vagyok vitatkozni veled Cole-t illetően! Nem volt álszent, és nem rajta múlt, hogy olyan csúnya véget ért, arról nem is beszélve, hogy ha emlékszel még, pontosan azért halt meg, mert tudta, hogy a sorsán, a végzetén nem változtathat, és saját maga intézte úgy, hogy a lányok véglegesen elpusztítsák. Cole-nak - mint minden embernek is egyébként - volt rossz és jó oldala is egyben, nála ez nagyon érzékletesen mutatkozott meg, nem rejtőzködve, mint az emberekben. A kísértés létezik, és attól függően leszünk jók, vagy rosszak - legalábbis többségében -, hogy ellen tudunk-e állni a kísértésnek - te szentséges atyaúristen, filozófiai síkra tévedtem:-D
    Szóval Cole-nak azért volt ez nagyon nehéz, mert félig démon volt - tudjuk, hogy az anyja, Elizabeth volt démon, aki aztán meg is ölte Cole apját -, és a démoni oldala erősebb volt, mint az emberi. Én nagyon tiszteltem azt a harcot, amit a démoni oldalával vívott, sajnálom, hogy a forgatókönyvírók "jóvoltából" elbukott. Gondolj bele: az emberek pont ilyenek, és elbuknak, olykor-olykor. No, itt a vége a mai filozófia szemináriumnak:-DDD

  1. A. J. Cryson

    Hmm, talán igazad van. Sosem voltam túl jó emberismerő. :D Nem baj, ha filozofálsz, sőt! :D

Megjegyzés küldése